Nadat de uitvaart geweest is en alle aandacht langzaam minder wordt, wordt het gevoel van verlies vaak groter. Vaak willen nabestaanden hun omgeving niet te veel belasten met hun verdriet en gevoelens. Als jij dit ook hebt, dan kan het fijn zijn om hier met een nazorgvrijwilliger van Vereniging Yarden over te praten. Zij bieden een luisterend oor, kunnen je vertellen wat normaal is in een rouwproces en kunnen je een klein beetje op weg helpen.

Een nazorgvrijwilliger

De Nazorgvrijwilligers van Vereniging Yarden zijn er voor iedereen. Van 18 tot 100+ jaar.  De vrijwilligers van Vereniging Yarden worden getraind om een nazorg coach te zijn en hebben zelf vaak ook een verlies van dichtbij meegemaakt. Wij proberen altijd de juiste vrijwilliger voor je te vinden. De Nazorghulp van Vereniging Yarden is gratis.

Hoe werkt het?

Na een telefonische kennismaking, komt een Nazorg vrijwilliger van Yarden bij jou thuis. In 1 tot maximaal 3 gesprekken biedt de vrijwilliger een luisterend oor en deelt haar kennis en ervaring over een rouwproces. Een gesprek duurt ongeveer 2 uur. Als er na het laatste gesprek nog steeds behoefte is aan praten over het verlies kan de Nazorg vrijwilliger je eventueel doorverwijzen naar een professionele rouwcoach.

Een gesprek aanvragen met een nazorgvrijwilliger van Vereniging Yarden is eenvoudig. Stuur een e-mail met ‘ik wil graag in gesprek met een nazorgvrijwilliger’ en uiteraard jouw contactgegevens naar info@vereniging-yarden.nl. Een vrijwilliger neemt dan contact op.