Lucienne Kelfkens

Lucienne Kelfkens is per 1 januari 2022 toegetreden tot het Hoofdbestuur van Vereniging Yarden.

Haar fascinatie voor de dood is ontstaan tijdens de ruim 10 jaar dat zij in Zuid-Afrika woonde en werkte. De verscheidenheid in culturen daar laat ook een diversiteit zien in de omgang met verlies, rouwverwerking en het afscheid nemen. Grote verschillen bestaan in de vorm, organisatie en kosten die gepaard gaan met het afscheid nemen. Overigens: op Youtube kan haar documentaire Death Matters bekeken worden. Zij verheugt zich erop in het thema ‘dood’ meer bespreekbaar te maken. Met het praten over de dood, omarm je het leven! Ook de ambitie om een goed toegankelijk informatief platform te maken over rouw, afscheid en de dood, spreekt haar zeer aan.

In het dagelijks leven is Lucienne – als bestuurskundige en organisatie pedagoge – interim manager voor publieke en non profit organisaties. Al zo’n kwart eeuw, helpt ze organisaties hun inhoudelijke ambities waar te maken en open te staan voor vernieuwing.