Je staat er niet alleen voor

Samen zorgen we ervoor dat niemand de dood alleen hoeft te verwerken. Soms komt het verlies van een dierbare onverwacht en soms zien we deze al lange tijd aankomen. Soms is de overledene jong en vaker is de overledene al op leeftijd. Iedere situatie is anders. Waar wij voor zorgen is dat niemand een verlies alleen hoeft te verwerken.

Uiteindelijk zal iedereen de dood zelf een plekje moeten geven, maar je hoeft het niet alleen te doen. Hoe wij een beetje steun kunnen bieden is per persoon en per situatie verschillend. Samen met ons team van vrijwilligers kunnen we je op de manieren die hiernaast staan opgesomd helpen.

Alle hulp van onze vrijwilligers is gratis voor iedereen. Heb je hulp nodig bij rouwverwerking? Zoek dan contact met een van onze vrijwilligers.

Persoonlijke verhalen

Een rouwproces is iets wat we niet dagelijks doorlopen, maar je bent zeker niet de enige die dit meemaakt. Misschien vraag je je af hoe anderen omgaan met het verlies van een dierbare? Bij de persoonlijke verhalen lees je hoe anderen omgaan met de dood, hoe zij hun rouwverwerking aanpakken en hoe zij weer verder gaan na het verlies.

Bekijk alle verhalen

Deel jouw verhaal

Schrijf je graag en wil je jouw verhaal delen? Jouw verhaal kan anderen helpen met het verwerken van hun verlies. Stuur je verhaal naar verhalen@vereniging-yarden.nl.

Persoonlijke gesprekken met vrijwilligers

Soms is het gewoon prettig om te praten met iemand die je niet kent over jouw verlies. Bijvoorbeeld om je verhaal te vertellen of om samen een aantal zaken op een rij te krijgen. De vrijwilligers van Vereniging Yarden zijn veelal ervarings-deskundigen en zijn getraind om te praten over de dood en rouwverwerking. We zijn er voor iedereen. Wil je een luisterend oor of praktisch advies? Je kunt terecht bij een van onze vele vrijwilligers.

Chatten over verlies

Ben je nu op zoek naar iemand waar je mee kunt praten over jouw verlies? Vind je praten misschien te direct, maar wil je wel graag direct contact met een deskundige over jouw verlies? Je kunt chatten met een van de vele vrijwilligers.

Onze vrijwilligers zijn mensen die vanuit eigen ervaringen en trainingen weten hoe ze het beste om kunnen gaan met rouw. Zij willen jou graag helpen door een luisterend oor te bieden en je tips te geven.

De chatfunctie is beschikbaar tussen 16.00 en 22.00 uur.

Start een chat

• Wulp, Jan van der