Jouw steun. Jouw wegwijzer.

Hoe kunnen we jou helpen?

Zoek je informatie over de dood? Wil je graag met iemand praten over jouw verlies? Wil je zorgen dat alles goed geregeld is voor je nabestaanden? Wij staan voor je klaar!

Steun bij verlies

Nadat de uitvaart geweest is en alle aandacht langzaam minder wordt, wordt het gevoel van verlies vaak groter. Vaak willen nabestaanden hun omgeving niet te veel belasten met hun verdriet en gevoelens. Als jij dit ook hebt, dan kan het fijn zijn om hier met een nazorgvrijwilliger van Vereniging Yarden over te praten. Zij bieden een luisterend oor, kunnen je vertellen wat normaal is in een rouwproces en kunnen je een klein beetje op weg helpen.

Een nazorgvrijwilliger

De Nazorgvrijwilligers van Vereniging Yarden zijn er voor iedereen. Van 18 tot 100+ jaar. De vrijwilligers van Vereniging Yarden worden getraind om een nazorg coach te zijn en hebben zelf vaak ook een verlies van dichtbij meegemaakt. Wij proberen altijd de juiste vrijwilliger voor je te vinden. De Nazorghulp van Vereniging Yarden is gratis.

Hoe werkt het?

Na een telefonische kennismaking, komt een Nazorg vrijwilliger van Yarden bij jou thuis. In 1 tot maximaal 3 gesprekken biedt de vrijwilliger een luisterend oor en deelt haar kennis en ervaring over een rouwproces. Een gesprek duurt ongeveer 2 uur. Als er na het laatste gesprek nog steeds behoefte is aan praten over het verlies kan de Nazorg vrijwilliger je eventueel doorverwijzen naar een professionele rouwcoach.

Een gesprek aanvragen met een nazorgvrijwilliger van Vereniging Yarden is eenvoudig. Stuur een e-mail met ‘ik wil graag in gesprek met een nazorgvrijwilliger’ en uiteraard jouw contactgegevens naar info@vereniging-yarden.nl. Een vrijwilliger neemt dan contact op.

Jouw steun

Ben je nu op zoek naar iemand waar je mee kunt praten over jouw verlies? Vind je praten misschien te direct, maar wil je wel graag direct contact met een deskundige over jouw verlies? Je kunt chatten met één van de vele vrijwilligers.

Onze vrijwilligers zijn mensen die vanuit eigen ervaringen en trainingen weten hoe ze het beste om kunnen gaan met rouw. Zij willen jou graag helpen door een luisterend oor te bieden en je tips te geven.

De chat is beschikbaar tussen 16.00 en 22.00 uur.

Start een chat

Chat met één van onze vrijwilligers

Start een chat

Persoonlijke verhalen

Een rouwproces is iets wat we niet dagelijks doorlopen, maar je bent zeker niet de enige die dit meemaakt. Misschien vraag je je af hoe anderen omgaan met het verlies van een dierbare? Bij de persoonlijke verhalen lees je hoe anderen omgaan met de dood, hoe zij hun rouwverwerking aanpakken en hoe zij weer verder gaan na het verlies.

Je staat er niet alleen voor

Samen zorgen we ervoor dat niemand de dood alleen hoeft te verwerken. Soms komt het verlies van een dierbare onverwacht en soms zien we deze al lange tijd aankomen. Soms is de overledene jong en vaker is de overledene al op leeftijd. Iedere situatie is anders. Waar wij voor zorgen is dat niemand een verlies alleen hoeft te verwerken.

Uiteindelijk zal iedereen de dood zelf een plekje moeten geven, maar je hoeft het niet alleen te doen. Hoe wij een beetje steun kunnen bieden is per persoon en per situatie verschillend. Samen met ons team van vrijwilligers kunnen we je op de manieren die hiernaast staan opgesomd helpen.

Alle hulp van onze vrijwilligers is gratis voor iedereen. Heb je hulp nodig bij rouwverwerking? Zoek dan contact met een van onze vrijwilligers.

Doodgewoon. Jouw steun. Jouw wegwijzer.