De Herinneringsprijs

De Herinneringsprijs: een prijs voor een mooie en unieke manier om een dierbare te herinneren. Deel jouw verhaal en maak kans op een dinerbon t.w.v € 250!

De genomineerden voor de Herinneringsprijs 2021 zijn bekend

Bekijk de 10 genomineerden

De Herinneringsprijs: hoe herinner jij jouw dierbaren?

Een nationale feest- en herdenkingsdag zoals Día de los Muertos (de Dag van de Doden) dat in Mexico wordt gevierd, dat willen wij hier eigenlijk ook wel. Maar er zijn zoveel andere mooie manieren om overleden dierbaren te herinneren. En niet alleen op de Dag van de Doden, maar het hele jaar door. Onze vrijwilligers zien vele mooie manieren voorbijkomen. Deze herinneringen zijn een belangrijk onderdeel van het rouwproces en wij willen graag zoveel mogelijk van die ideeën delen. Daarom hebben wij de Herinneringsprijs in het leven geroepen: een prijs voor een mooie en unieke manier om een dierbare te herinneren en jij maakt er kans op!

Het is belangrijk om jouw dierbaren te herinneren

Van een mooi assieraard, tot een fotocollage. Misschien heb je iets bijzonders van de kleding van die persoon gemaakt of heb je met je gezin een jaarlijks ritueel om jullie dierbare te herinneren. Het kan echt van alles zijn. Iedereen doet het op hun eigen manier en iedere manier is goed. En er zijn zoveel manieren! Als wij deze ideeën delen, inspireren wij anderen weer. Daarom zijn wij op zoek naar mooie en bijzondere manieren om iemand te herinneren.

Wat is jouw unieke manier om iemand te herinneren?

Heb jij een bijzonder herinneringsproduct gemaakt, een speciaal ritueel of een mooie manier om iemand te herinneren? Laat het ons dan weten en maak kans op een dinerbon ter waarde van € 250! Stuur jouw idee en een foto van jouw herinnering voor 1 december 2021 naar ksc@vereniging-yarden.nl. Begin 2022 kiest een jury vrijwilligers van Vereniging Yarden een winnaar. Neem je deel? Dan vind je het goed als wij jouw idee op deze website plaatsen. Want daar doen we het voor: andere mensen helpen en inspireren om hun dierbaren op een mooie manier te kunnen herinneren.

De Herinneringsprijs

Hier vind je een overzicht van alles dat je moet weten als je kans wilt maken op de Herinneringsprijs:
• Iedereen mag een herinneringsidee insturen.
• Het mag een bestaand idee zijn, zolang je er een eigen invulling aan gegeven hebt.
• Stuur een foto van het herinneringsidee mee met jouw inzending.
• Insturen kan tot 1 december 2021 naar kcs@vereniging-yarden.nl
• De jury bestaat uit alle vrijwilligers van Vereniging Yarden. Zij mogen ieder afzonderlijk een stem uitbrengen. Het idee met de meeste stemmen wint de Herinneringsprijs.
• Begin 2022 maken wij de winnaar bekend.
• Hoofdprijs: Dinerbon t.w.v. € 250.
• Vereniging Yarden mag de ingezonden herinneringsideeën gebruiken voor publicatie.
• Vrijwilligers van Vereniging Yarden zijn uitgesloten van deelname.

Meer inspiratie